Tag: familj

Helgsvepet

Oj vad fort en helg går! Men vad gör det nu när vi kliver rakt in i en vecka som startar med AW och avslutas med semester! Helgen inleddes med världens trötthet och oron kröp närmare att jag drabbats av Mr T’s långdragna förkylning… Det…

Pasta!

Vi har haft lyxen att få lagad middag två kvällar denna veckan! Lisa har skickat inköpslista och jag har handlat. Hemma har jag kunnat jobba, träna eller ta en promenad medan hon har lagt middag. Lyx! Första kvällen lagade hon en Pomodoro med burrata på…

Helgsvep

Hej! Måndag betyder ju helgsvep i vanlig ordning fast det var ett tag sedan sist… Men här kommer det!

Inledde ju fredagen på MJs i Malmö där vi firade med mammas födelsedagspresent

På lördagen sladdade vi förbi Möllevångstorget där jag fick med mig en stor korg höstskörd hem

Hemma tog vi upp båten och medan jag guppade ute på havet och väntade på Mr T som skulle komma med båttrailern passade jag på att lapa lite eftermiddagssol på näsan

Middag hemma i lördags och igår laddade jag och Lisa för mysig söndag på stan med urgod sushi på Takame till lunch.

Men först ett morgondopp i havet! Men där var jag ensam… Ingen ville följa med:-)

Kvällen avslutades med söndagsmiddag och spabad

En superbra helg helt enkelt!

Årets sista båttur?

Från regn till sol på dagens vovve-promenader Vi bestämde oss för att lufta båten på en sista tur in till Kungsbacka på middag, och vilken kväll…! Magisk båtfärd och mysigt häng! Älskar att fånga dagen och att få sitta och prata med mitt gäng ❤️

Helgmat

Wow vilken sol som skiner från klarblå himmel idag! Välbehövligt i dessa tider med fler och fler fall av Covid-19… Jobbar ni hemma? Här är det hemmjobb hela veckan för att i någon mån försöka minimera risken för att bli smittad! Helgen har i övrigt…

Helgsvepet

Godmorgon!

Måndag igen och dags för ett helgsvep! En helg där jag inte suttit mycket med varken dator eller telefon och därmed lite mer glest med inlägg.

Vad har jag gjort då? Jo vi kikar i mina mobilpics😉

Det har blivit mycket fotboll… Quality Cup i Trollhättan/Vänersborg är alltid lika kul!

Vi har umgåtts en hel del med Mr T’s föräldrar, bror och morföräldrar! Som i lördagskväll i Jaktstugan som vi hyrde för övernattning

Långbord minst sagt…

Vi har vaknat till fantastisk utsikt hela helgen

Inte så jobbigt att gå ut med Buster i den här miljön…

En väldigt trevlig helg som avslutades med lite extra söndagsmys i traditionell halloween-anda. Flera läskiga små monster vid dörren och lite extra orange söndagsdukning…

Vi grillade rostas som toppades med en dressing på sesamolja, pressad lime, japans soja, ingefära, salladslök, tomat och gurka

Vi grillade även pak choi och lime som vi åt till köttet tillsammans med en varm sallad och en srirachamayo

Processed with VSCO with av4 preset

En mysig hösthelg som inleder höstlovet för kidsen. För oss blir det inget lov, här är det full speed framåt:-)

Kram

Lasagne

Godmorgon! Vad är det för väder?!! Urk…. Det inte bara regnar, det ÖSregnar ju! Galet blött ute och dessutom blåsigt! Vi skall hoppa i bilen för sista mässan för denna gången. denna gång i Köpenhamn. Vem klagar…? En av mina favoritstäder alla kategorier! Igår samlade…

Mellanlandning hemma

Vi har mellanlandat hemma efter otroliga dagar på Koster. Nätverket var inget vidare just på Koster så det blev inte mycket till bloggande där… Vad vi gjorde istället? Badade, cyklade, åt mat, spelade kort och hade sköna sommardagar! Besök på Kosters trädgårdar är ett obligatoriskt…

Burgers

Vad gör ni idag? Jobb? Klämdag? Här blir det faktiskt lite av varje

Jag har hunnit med en del jobb redan, och faktiskt dammsugit hela övervåningen. Ett par timmar jobb till och sedan blir det lite shopping med Lisa. En halvdags jobb helt enkelt. Jobb och jobb förresten, det är faktiskt mest kul. Blev så otroligt inspirerad i onsdags när vi besökte kollegor i deras studio… Makalöst begåvade människor med känsla för färg, form och design… Ville plocka med mig allt jag kunde:-)

Spana in receptionen

Love it!

Älskar också de saftiga burgarna som vi flippade på grillen igår! Tillsammans med favorittillbehör blev de en skojig middag med kidsen!

Jag gillar dessa tillbehör

Sallad, tomat, gurka, färsk rödlök, cole slaw, sojastekt svamp, karamelliserad lök, tryffelmajo och hemmagjord hamburgerdressing

Dressingen är en av mina trestegsraketer;-)

  • Gräddfil
  • Bostongurka
  • Chilisås

Fick tipset på en restaurang i Strömstad när barnen var små och den har hängt med sedan dess. Lika snabb som god och ett måste till just hamburgare!

Coleslawn är inte svårare den…

  • Färsk vitkål
  • 1 morot
  • turkisk yoghurt
  • dijonsenap
  • rödvinsvinäger
  • salt och peppar

Karamelliserad lök brukar jag göra genom att skära hyfsat breda skivor av gul lök som jag steker på medelvärme i en stekpanna med smör och olja. Stek den tills den börjar får färg och bli mjuk. Då går jag på med salt, vitpeppar och en gnutta socker som får steka med någon minut innan jag häller på någon deciliter vatten som sakta får puttra in tills löken är helt perfekt. Häll på mer vatten om du inte är nöjd och låt den gå klart så den blir riktigt mjuk

Champinjonerna steker jag i torr panna tills det börjar knäppa. Då tillsätter jag smör och låter dem bli klara. Koka in lite japansk soja och krydda med salt och peppar.

Hittade nya pommes frites i frysen på Ica vilka visade sig vara toppklass! Riktigt goda!

Hoppas att ni får en härlig dag

Kram

Tema rabarber

Hörde jag långhelg…??? Solen skiner och vi har noll planer idag. Bara fixa i trädgården, laga mat och klia på mina två myggbett. Vi skall också bestämma oss för hur vårt utekök skall bli så det blir till att mäta, fundera och rita upp… Imorgon…